???? ?????? ???? ?????? ???? ???? ????(?) ???
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هادی صالحین
درباره ما
جستجو

کارنامه عملیات
جنگ دفاع مقدس
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی
ارسال شده در دوشنبه 92/7/29 ساعت 1:4 ع توسط هادی صالحین


پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) در حدیثی می‌فرماید: «شستن صورت‌ها و دست‌ها و مسح سر و پاها در وضو، رازی دارد. شستن صورت در وضو یعنی، خدایا! هر گناهی که با این صورت انجام دادم، آن را شست‌وشو می‌کنم تا با صورت پاک به جانب تو بایستم و عبادت کنم و با پیشانی پاک سر بر خاک بگذارم. شستن دست‌ها در وضو یعنی، خدایا! از گناه دست شستم و به واسط? گناهانی که با دستم مرتکب شده‌ام، دستم را تطهیر می‌کنم. مسح سر در وضو یعنی، خدایا! از هر خیال باطل و هوس خام که در سر پرورانده‌ام، سرم را تطهیر می‌کنم و آن خیال‌های باطل را از سر به دور می‌اندازم. مسح پا یعنی، خدایا! من از رفتن به مکان زشت پا می‌کشم و این پا را از هر گناهی که با آن انجام داده‌ام، تطهیر می کنم.»(1) در حدیثی از امام رضا(علیه السلام) نقل شده است که فرمود: «اِنَّما اُمِرَ بِالْوضوءِ وَ بُدِئَ بِهِ لِاَنْ یکُونَ الْعَبدُ طاهراً اِذا قَامَ بَینَ یدَی الْجَبَّارِ عِندَ مُناجاتِهِ اِیاهُ مُطیعاً لَهُ فِیما اَمَرَهُ نَقِیا مِنَ الْاَدْناسِ وَ النَّجاسَةِ مَعَ ما فِیهِ مِنْ ذَهابِ الْکَسَلِ وَ طَرْدِ الْنُّعاسِ وَ تَزکِیةِ الْفُوادِ لِلْقِیامِ بَینَ یدَی الْجَبَّارِ.»(2) «برای این، دستور وضو داده شده که آغاز عبادت با آن است و بندگان وقتی که در پیشگاه خدا می‌ایستند و با او مناجات می‌کنند، پاک باشند و دستورهای او را به کار بندند و از آلودگی‌ها و پلیدی‌ها برکنار شوند. علاوه بر این، وضو سبب می‌شود که آثار خواب و کسالت از انسان دور شود و قلب او برای قیام در محضر خداوند نور و صفا یابد. در حدیثی دیگر دربار? ثواب وضو می‌فرماید: «بدان که در وضو چون صورت خود را بشویی، گناهانی که با زبان و چشمانت مرتکب شده‌ای، پاک می‌شود و چون دست‌هایت شسته شود، گناهانت از سوی راست و چپ می‌ریزد و آن‌گاه که پاهایت را مسح می‌کنی، گناهانی که با پاهایت مرتکب شده‌ای، پاک می‌شود.»(3) شستن دست‌ها در وضو، اشاره به دست کشیدن از خواهش‌های نفسانی و شهوات حیوانی است. شستن صورت، شستن غبارِ توجه به غیرحق است و مسح سر، سرخط بندگی است و مسح پا، پشت پا زدن به غیرخدا و قدم زدن در ساحت حرم حضرت خداوند اشاره می‌کند.(4)

1. من لایحضره الفقیه، ج 2، ص 302، ح 2138. 2. وسائل الشیعه، ج 1، ص 257. 3. میرمحمد عبدالحسیب، مناهج الشارعین، ص 165. 4. عبدالحسین تهرانی، اسرار الصلاة، صص 101 و 102. موفق و پیروز باشید.




      
ارسال شده در یکشنبه 92/7/28 ساعت 10:16 ع توسط هادی صالحین


هلوکاست ادعایی: هلوکاست ادعایی، این است که یهودیان ادعا می‌کنند در زمان جنگ جهانی دوم، هیتلر، رهبر آلمان، شش میلیون یهودی را در کوره‌های آدم‌سوزی کشته و قتل عام کرده است و یا ادعاهایی مبنی بر ایجاد اتاق گاز و خفه کردن یهودیان در آنها. یهودیان این ادعای بدون دلیل را به‌صورت یک ابزار تبلیغاتی درآورده و در جهت مظلوم‌نمایی خود از آن بهره می‌گیرند. این تفکر و ادعا، برای شکل‌گیری رژیم غاصب صهیونیستی جنبه حیاتی داشته است؛ چون صهیونیست‌ها با تأکید بر این مظلوم‌نمایی، حمایت کشورهای دنیا را به خود جلب کرده‌اند. نفوذ یهودیان در اروپا موجب این شده است که در بسیاری از کشورها، انکار هلوکاست ادعایی یهودیان، جرم شناخت شود و امکان تحقیق در این زمینه، از اندیشمندان گرفته شده است. اما به‌تدریج دروغ بودن ادعای هلوکاست بر دانشمندان روشن شد و افراد زیادی در اروپا، در این زمینه تحقیقات خود را آغاز کردند که از جمله آنها، روژه گارودی، دانشمند فرانسوی است که در پایان تحقیقات گسترده خود به این نتیجه رسیده است که تمام ادعاها دروغ بوده است و حتی یک شاهد نیافته است که این وقایع را دیده باشد. جلوگیری و ممنوعیت تحقیق در این زمینه، نشان می‌دهد که این ادعا، علمی نیست؛ بلکه یک ترفند تبلیغاتی ـ سیاسی برای جلب حمایت از صهونیست‌ها می‌باشد.

  ادامه مطلب...


      


«مطلقه» دو معنی اصطلاحی دارد؛ یکی در اصطلاح علوم سیاسی و دیگری در اصطلاح فقه. از منظر علوم سیاسی، حکومت مطلقه در برابر حکومت مشروطه قرار دارد. حکومت مشروطه آن است که حکومت حاکم، مشروط به رعایت یک‌سری ضوابط و قوانین است اما در مقابل، حکومت مطلقه، حکومتی است که برای اختیارات حاکم، هیچ حدّ و مرزی وجود ندارد و شخص حاکم، هیچ ملاکی را برای سنجیدن تصمیمات در نظر نمی‌گیرد و خود را ملزم به پاسخگویی به کسی نمی‌داند. پس در این حکومت هیچ نظارتی خارج از فرد یا گروه حاکم، برای سنجش تصمیمات وجود ندارد و تصمیمات براساس منافع شخصی یا گروه حاکم، می‌باشد. در تفکر شیعه چنین حکومتی به هیچ عنوان جایی ندارد و این‌گونه حکومت، حکومت «جور» نامیده می‌شود و نه‌تنها همکاری و تقویت چنین حکومتی جایز نبوده و حرام است؛ بلکه مبارزه با آن نیز واجب است. امام کاظم (ع) به شتربانی که شترهایش را به حاکم جور داده بود که به سفر حج برود، فرمود: «همین قدری که تو راضی هستی که این حاکم جور سالم از سفر بازگردد و شترهای تو را بازگرداند، تو با او در قیامت در یک صف محشور خواهی شد». اما ولایت مطلقه در اصطلاح فقه، هرگز چنین معنایی ندارد. هیچ فقیهی را نمی‌توان یافت که بگوید اختیارات فقیه حدّ و مرز ندارد و فقیه هر کاری را می‌تواند انجام دهد. در اصطلاح فقه، ولایت مطلقه بدین معنی است که فقیه در زمان غیبت امام معصوم (ع) می‌تواند تشکیل حکومت دهد؛ چون همه فقها در این مورد اتفاق نظر دارند که: 1. فقیه در زمان غیبت امام معصوم (ع)، حق دارد که برای مردم فتوا دهد و درباره اسلام اظهار نظر کارشناسی کند. 2. فقیه حق دارد، بین مردم قضاوت کند و اختلافات آنان را براساس قوانین اسلام حلّ و فصل نماید. 3. فقیه حق دارد کارهایی را که مسئول و متصدّی مشخص ندارند و کار زمین مانده به‌حساب می‌آیند، مسئولیت آنها را برعهده گیرد.

ادامه مطلب...


      
ارسال شده در یکشنبه 92/7/28 ساعت 11:37 ص توسط هادی صالحین


 

یکی دیگر از روش هایی که در سیره امام هادی علیه السلام مورد توجه بوده نشر معارف ائمه و فرهنگ اهل بیت علیه السلام در آن عصر ظلمانی می باشد. هنگامی که معتصم خلیفه عباسی حضرت هادی علیه السلام را در روز غدیر احضار نمود، آن حضرت در آن موقعیت حساس به زیارت جد بزرگوارش امام علی علیه السلام شتافته و بانوای ملکوتی و عبارات دلنشین خویش، فضائل و مناقب حضرت علی علیه السلام را بار دیگر در خاطره ها زنده کرد. محتوای این زیارت درباره فرهنگ غدیر و زندگی ارزشمند و باشکوه امیر مؤمنان علی علیه السلام است و محورهای مهمی در زیارت غدیر مورد توجه و تاکید امام هادی علیه السلام قرار گرفته است  .
فضائل امام علی علیه السلام در قرآن از جمله آیات ولایت، شراء، بلاغ، جهاد و سایر آیاتی که در مورد امام علی علیه السلام نازل گردیده، در این زیارت مورد اشاره قرار گرفته است: از همه مهم تر اشاره به واقعه تاریخی غدیر است که محور زیارت غدیر در کلام امام هادی علیه السلام است. در فرازی از این زیارت امام هادی علیه السلام خطاب به جد بزرگوار خویش می فرماید:
«اشهد یا امیرالمؤمنین ان الشاک فیک ما آمن بالرسول الامین و ان العادل بک غیرک عائد عن الدین القویم الذی ارتضاه لنا رب العالمین و اکمله بولایتک یوم الغدیر و اشهد انک المعنی بقول العزیز الرحیم و ان هذا صراطی مستقیما فاتبعوا السبل؛ ای امیر مؤمنان! شهادت می دهم هر کس در مورد تو تردید داشته باشد، به رسول اکرم صلی الله علیه وآله که امین خداوند است ایمان نیاورده و کسی که از ولایت تو به سوی غیر تو عدول کند از دین استوار خداوند - که پروردگار جهانیان برای ما برگزیده و در روز غدیر با ولایت تو آن را کامل نموده - برگشته است و گواهی می دهم که معنی این آیه تو هستی که فرمود: این راه مستقیم من است، از او پیروی کرده و راه های دیگر را پیروی نکنید




      
ارسال شده در یکشنبه 92/7/28 ساعت 11:25 ص توسط هادی صالحین


از جمله آداب و اعمال و جلوه های ویژه در روز غدیر چنین است :
1. غسل؛
روزه؛
نماز؛
زیارت؛
احسان و نیکی به مؤمنین؛
اظهار شادی و سرور؛
عقد اُخوّت.

ادامه مطلب...


      
<      1   2   3   4   5   >>   >